SEM specialist

Beet Stockholm

Company

Role

Om Beet

Beet är en datadriven fullservicebyrå inom digital marknadsföring. Vi är idag 20 anställda och har under flera års tid hjälpt våra kunder att optimera olika typer av försäljnings- och marknadsaktiviteter. Vår gedigna erfarenhet sträcker sig hela vägen från strategiformulering till implementering, hantering och uppföljning.

2016 vann vi pris som en av Googles mest framstående partnerbyråer i Europa.

Genom att vi ständigt jobba med optimering i varje kanal men också mellan kanalerna uppnår vi fantastiska resultat för våra kunder. Detta är möjligt tack vare ett flexibelt och dynamiskt upplägg med specialister inom samtliga digitala kanaler.

Alla aktiviteter vi utför görs mätbara och vi låter alltid data styra våra beslut. Utifrån uppsatta mål jobbar vi i nära samarbete med kunden för att nå resultat med hög kvalitet och tydlig operationell förankring. Vi hjälper företag, oavsett bransch, lyckas i den digitala världen.

Om rollen

Beet söker just nu en SEM specialist. Du kommer att ingå i en resultatfokuserad konsultgrupp tillsammans med erfarna digitala marknadsförare och kontinuerligt jobba för att upprätthålla projektens kvalité.

Dina övergripande ansvarsområden i rollen kommer att vara:

  • Optimera kampanjer mot uppsatta KPI-mål för maximal ROI
  • Hantera, planera och optimera kontostruktur (Google Ads)
  • Skapa och uppdatera annonser/kampanjer med relevanta sökord
  • Löpande sökords-/beteendeanalyser
  • Ansvara för bid management
  • Ansvara för rapportering, kostnadskontroll, analys av utfall och resultat
  • Ansvara för A/B-testning för optimering
  • Löpande utföra konkurrentanalyser
  • Hitta kreativa lösningar för att optimera försäljningen av SEM-trafik

Vem är du?

Du är en etablerad digital marknadsförare med flera års erfarenhet av SEM och Googles övriga marknadsföringsprodukter. Du är vetgirig, analytisk, strukturerad och noggrann samtidigt som du är tidseffektiv. Du söker efter en position där du får ta fortsätta jobba hands-on som SEM specialist men samtidigt ta ett mer övergripande ansvar för din grupp.

Vi söker dig som är en lösningsorienterad lagspelare som skapar förutsättningar och löser utmaningar för gruppens fortsatta framgång.

Du har rätt värderingar – teamwork, respekt, positivism, ambition och ansvar.

Kompetenser:

  • Goda Excel-kunskaper
  • Hands-on erfarenhet av Google Ads
  • Resultatfokuserad och van att styra mot givna KPI:er
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
  • Förmåga att strukturera många arbetsströmmar

Ett plus är om du har:

  • Erfarenhet av stora Ads-konton
  • Erfarenhet av DoubleClick
  • Erfarenhet av programmatic
  • Erfarenhet av Bing / Yahoos verktyg för sponsrade länkar
  • Erfarenhet av Matchad-verktyg för redaktionell matchning
  • Erfarenhet av Google Analytics
  • Erfarenhet av Googles övriga produktutbud för annonsering (Display marketing, re-marketing, video marketing, Gmail sponsored promotions, Mobile etc.)
  • Erfarenhet av finansprodukter för konsumentmarknaden
  • Övriga språkkunskaper; Finska, Norska, Danska

Givetvis är du Google Ads-certifierad. Övriga Google-certifikat är meriterande men inte ett krav.

Mobilmeny - stäng
Knapp för att stänga modalfönstret
Kontakta oss