Company
Role
Aditro är ett av nordens största HR-företag, vi hjälper mer än 2.000 företag i Norden med lön och HR-tjänster till över en miljon medarbetare. Just nu är vi inne i en spännande fas där vi hjälper våra kunder digitalisera HR och flytta ut sina system till molnet. Vår ambition är att få företagens HR processer mobila och moderna. Nu söker vi medarbetare som vill lära sig våra nya system och hjälpa våra kunder på denna digitala resa. Har du tidigare jobbat inom tex administration inom HR-området, som junior HR Business Partner eller i gränslandet mellan HR och IT kan du vara en av dem vi söker.
Rollen som Produktspecialist är en bred och utmanade roll för en kundorienterad person med god teknisk förståelse. Du arbetar i gränslandet mellan teknik, system, funktioner och HR-processer. Du börjar med att lära dig systemet i grunden och i takt med att du utvecklas kommer du arbeta inom tre olika områden:
Du är en person tror att digital teknologi kan lösa problem och göra livet lättare för våra kunders medarbetare. Du är nyfiken och gillar att sätta dig in i detaljer om hur programvaran fungerar och vill verkligen förstå hur ’allt’ hänger ihop. Du drivs av att lära dig mer och fördjupa dig, men du gillar också att visa, berätta för andra hur man gör. Du är en god kommunikatör och kan lätt prata med både utvecklare och kunder. Du formulerar dig väl i tal och skrift, är strukturerad och analytisk när du angriper och benar ut problem.
Du är förmodligen personalvetare, systemvetare eller har motsvarande akademisk bakgrund. Du har erfarenhet av att administrera inom HR-området, särskilt med inriktning mot Performance och Talent management. Du bör ha arbetat med att sätta upp och/eller administrera processer inom HR och det är en fördel om du har erfarenhet från flera företag. Samtidigt är du en öppen person med mycket engagemang och driv för ditt område. Du visar att du är bra på att ta ansvar och driva saker framåt tillsammans med dina kollegor i gruppen. Du bör kunna uttrycka dig väl både på svenska och engelska, i tal och skrift. Behärskar du även norska eller finska också så är det ett plus. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av Aditros HR produkter i roller som HR administratör, konsult eller support.
”We move the world of HR”
Aditro är ledande leverantör av HR-, lönesystem och outsourcing i Norden. ’We move the world of HR’ genom att samspela tillsammans med våra kunder och har nu över 50 års erfarenhet. Idag är vi över 750 engagerade medarbetare i Norden som hjälper våra kunder att automatisera och digitalisera HR- och löneprocesser. Vårt uppdrag är att hjälpa till med att skapa en bättre medarbetarupplevelse genom att göra HR-processer mindre tidskrävande och enklare.
Du kommer sitta tillsammans med våra härliga kollegor på kontoret i Sundbyberg och vår verksamhet genomsyras av våra värderingar: Leading, Committed och People Centric.