UX strategist

Funnel Stockholm

Company

Role

Just nu söker vi en vänlig, skärpt och lagorienterad kollega att hjälpa oss fortsätta öka vår differentiering som den bästa användarupplevelsen i vårt segment. Funnel är en Software as a Service som hjälper marknadsföringsteam att ta kontroll över sin ofta kaotiska verklighet med dussintals olika verktyg; alla med sina unika dataset. Tack vare integrationer mot hundratals verktyg för onlinemarknadsföring kan våra kunder automatisera insamling av all data de behöver, samt skapa sig en robust datamodell för analys och beslutsfattande. Vi växer snabbt och har mer än dubblat vår omsättning varje år sedan starten 2015. 

Rollen

Allteftersom teamet och produkten växer så ökar även utmaningen att säkerställa en fantastisk användarupplevelse, oberoende av vilken del av Funnel man som användare interagerar med. Vi behöver hjälp att formulera och exekvera en strategi för UX medan vi skalar såväl produkten som organisationen. Det är här du kommer in i bilden!

För att bli framgångsrik i den här rollen kommer du att på djupet behöva lära dig om våra kunders och användares processer, prioriteringar och problem. Du kommer att arbeta med samtliga utvecklingsteam och produktägare för att hjälpa till att sprida metodik och tänk för att uppnå en användarupplevelse i världsklass. Du behöver trivas i en miljö där det inte finns några stjärnor utan där alla drar mot samma mål och där det viktiga aldrig är att ha rätt utan att tillsammans se till att finna den bästa lösningen på våra användares problem.

Du förväntas inte primärt leverera mockups eller wireframes utan snarare arbeta i en coachande roll för att sprida kunskap och bidra med ett användbarhetsperspektiv genom hela produktutvecklingsprocessen; hela vägen från problemformulering till sökande efter lösningar, användartestning, implementation och feedback.

Hur Funnel jobbar

Du kommer vara del av produktteamet om sex personer. Vi arbetar i tätt samarbete med de 30+ utvecklarna inom utvecklingsteamet. Utvecklingsteamen är små och autonoma och samtliga äger sin del av produkten. De flesta utvecklare har daglig kontakt med användare för att bättre förstå deras behov, samt hjälpa dem med teknisk support och problemlösning.

Vi jobbar inte med deadlines eller feature roadmaps. Vi tror på en kort planeringshorisont (1-2 veckor) och att ständigt återbesöka våra prioriteringar för att se till att vi arbetar på att lösa de viktigaste problemen för företaget i stort. Detta kräver hög grad av disciplin och vi brottas ständigt med att se till att omfattningen av det vi tar oss an är så liten som möjligt för att snabbt kunna ändra kurs om så krävs.

Vi strävar efter att alla som arbetar med att utveckla produkten ska ha en djup förståelse för vår position på marknaden, vår produktstrategi och vilka våra kunder och användare är. Detta möjliggör hög grad av autonomitet, vilket i sin tur skapar ett högre utvecklingstempo med kortare feedback-loopar och i slutändan, tror vi, en bättre produkt.

Är det här du?

Vi tror att dessa saker beskriver dig:

  • Du har minst 7 års erfarenhet av att arbeta med att forma användarupplevelser
  • Du är van att genomföra användartester samt analysera resultaten
  • Du har stor erfarenhet av att skapa designmönster och arbetsflöden
  • Du är bekväm att arbeta i en agil utvecklingsprocess med ständig iteration
  • Du har lätt för att kommunicera kring komplicerade ämnen på såväl svenska som engelska, i både tal och skrift

Låter detta som din nästa utmaning? Om så, tveka inte att höra av dig så kan vi berätta mer!

Bild på Bertil Englund
Bertil Englund
Konsult, ansvarig för Rekrytering
0703 771 781 LinkedIn
Mobilmeny - stäng
Knapp för att stänga modalfönstret
Kontakta oss