C More, TV4.se och Fotbollskanalen.se söker en SEO Specialist

Bonnier Broadcasting (TV4 och C More) Stockholm

Company

Role

Är du en erfaren och nyfiken SEO specialist med en vilja att jobba med att sätta arbetssätt, struktur och fokus för organisk tillväxt till några av Sveriges största sajter i en spännande bransch?  

Mediebranschen är i en snabb förändringsfas med fokus på att hitta vägar att möta kundernas förändrade konsumtionsvanor. Bonnier Broadcastings olika varumärken TV4, TV4 Play, C More och Fotbollskanalen.se strävar alltid efter att vara marknadsledande och möta kundernas behov. De är också mycket starka domäner med mycket trafik vilket är en styrka men också en utmaning då de ska fungera som separata sidor som samtidigt ska dra nytta av varandra. De har en gemensam agenda och samtidigt olika typer av mål.   

Miljön inom Bonnier Broadcasting för de olika varumärkena präglas av en vilja att hela tiden bli bättre och smartare tillsammans med drivna, kompetenta och hjälpsamma kollegor. För att lyckas fullt ut i den här positionen så behöver man dels kunna sin sak inom SEO men även ha ett övergripande intresse för affären och andra digitala kanaler för att förstå prioriteringarna och drivkrafterna i organisationen.

Om rollen

Som SEO specialist kommer du arbeta i ett team med andra Performance Marketing-specialister och digitala analytiker, i tätt samarbete med teknik, där ni tillsammans skapar de effektivaste sätten att nå resultat och affärsmålen för de olika varumärkena. Ditt arbete kommer innebära både ett övergripande strategiskt ansvar samtidigt som du är aktiv i att genomföra och implementera fungerande långsiktiga lösningar.

Din roll innebär mycket interaktion med både stakeholders från olika delar av organisationen, externa leverantörer såväl som med IT och affärsansvariga. Du kommer tillsammans med andra kreativa och drivna kollegor inom Digitala Kanaler utveckla framtidens lösningar där din insats kommer göra stor skillnad för de olika varumärkena. 

”SEO är en prioriterad kanal”

Digitala kanaler är ett högprioriterat område och inte minst är SEO en mycket prioriterad kanal. En hel del analysarbete har redan genomförts och även om du kommer in till ett väl dukat bord, finns det mycket kvar att ta tag i och du kommer ha stora möjligheter att snabbt göra ett avtryck samt bygga struktur för ett långsiktigt och effektivt arbetssätt.

Då du kommer bli vår SEO specialist så är det viktigt att du gillar att hålla dig ajour med både nyheter och best practice men även regler och verktyg. Du har erfarenhet av att både analysera, strukturera och implementera SEO-lösningar i en miljö där innehållet kontinuerligt förändras. Viktigt är att du kan både jobba hands-on men även mer övergripande.

Din bakgrund

Du jobbar troligen idag som SEO specialist, på byrå, som egen frilansande eller på ett annat bolag och tycker det vore roligt att fokusera mer långsiktigt på ett bolag där man samtidigt har flera olika varumärken och mål att stödja. Du behöver inte nödvändigtvis ha superlång erfarenhet, viktigare är att du har rätt attityd och inställning att lära dig och göra skillnad.

Som person letar du efter utmaningar och tar gärna på dig mer ansvar, tar initiativ och är kreativ och affärsmässig. Vi vill att du är nyfiken och vågar testa nya vägar och arbetssätt – du kommer få möjlighet till detta.

Meriterande är:

  • Erfarenhet av SEO inom högt konkurrensutsatta marknader 
  • Erfarenhet inom alla delar av SEO (Teknik, Innehåll, Länkar & Analys)
  • Goda kunskaper inom Google Analytics
  • Har god erfarenhet av relevanta verktyg relaterade till SEO, ex Sistrix, Deepcrawl, Search Console, Majestic eller likvärdiga verktyg
  • Vana av att felsöka HTML och arbeta i CMS-miljöer
Bild på Bertil Englund
Bertil Englund
Konsult, ansvarig för Rekrytering
0703 771 781 LinkedIn
Mobilmeny - stäng
Knapp för att stänga modalfönstret
Kontakta oss