Product Manager till Funnel

Funnel Stockholm

Company

Role

Funnel söker nu en vänlig, skärpt och lagorienterad kollega att hjälpa dem fortsätta öka sin differentiering som den bästa användarupplevelsen i sitt segment. 

Rollen

Som Product Manager på Funnel är du kundens röst i produktutvecklingsprocessen, med djup förståelse för de olika användarbehoven såväl som domänen i stort. Du hjälper utvecklarna att hitta lösningar på kundernas problem och bidrar ständigt med kontext och riktning för produktens utveckling. Du arbetar även nära de kommersiella teamen för att säkerställa att deras feedback når produktutvecklingsprocessen och att de har den information och kunskap de behöver för att vinna nya kunder – samt hjälpa existerande kunder att vinna med Funnel.

För att bli framgångsrik i den här rollen behöver du bygga upp djup förståelse för Funnels kunders vardag, processer, prioriteringar och problem. Du behöver bli en domänexpert inom analytics och kunna känna igen riktigt bra lösningar på kundernas problem. Du gör svåra prioriteringar och balanserar kortsiktiga taktiska beslut med långsiktig produktstrategi. Du är ständigt medveten om att du är här för att göra kunderna framgångsrika genom produkten, samt fungera som ett stöd till övriga team på Funnel. 

Love the problem, not the solution

Hur Funnel jobbar

Du kommer vara del av produktteamet om sex personer. Man arbetar i tätt samarbete med de 30+ utvecklarna inom de olika utvecklingsteamen. Utvecklingsteamen är små och autonoma med starkt ägarskap över sin del av produkten. Funnel jobbar i en KanBan-process med Continuous Deploy där det sker mellan 30-40 deploys till produktionsmiljön dagligen. De flesta utvecklare har daglig kontakt med användare för att bättre förstå deras behov, samt hjälpa dem med teknisk support och problemlösning.

Man jobbar inte med deadlines eller feature roadmaps. De tror på en kort planeringshorisont (1-2 veckor) och att ständigt återbesöka sina prioriteringar för att se till att de arbetar på att lösa de viktigaste problemen för företaget i stort. Detta kräver hög grad av disciplin och man brottas ständigt med att se till att omfattningen av det de tar sig an är så liten som möjligt för att snabbt kunna ändra kurs om så krävs.

De strävar efter att alla som arbetar med att utveckla produkten ska ha en djup förståelse för Funnels position på marknaden, deras produktstrategi och vilka deras kunder och användare är. Detta möjliggör hög grad av autonomitet, vilket i sin tur skapar ett högre utvecklingstempo med kortare feedback-loopar och i slutändan, tror man, en bättre produkt.

Är det här du?

Vi tror att dessa saker beskriver dig:

  • Du har minst 5 års erfarenhet av agil produktutveckling
  • Du är trygg i att leda och facilitera öppna diskussioner kring svåra problem
  • Du är van att intervjua användare och genomföra användartester
  • Du har ett tekniskt intresse och förståelse; bonus om du även skriver kod
  • Du har lätt för att kommunicera kring komplicerade ämnen på såväl svenska som engelska, i både tal och skrift

Om Funnel

Funnel är en Software as a Service som hjälper marknadsföringsteam att ta kontroll över sin ofta kaotiska verklighet med dussintals olika verktyg; alla med sina unika dataset. Tack vare integrationer mot hundratals verktyg för onlinemarknadsföring kan deras kunder automatisera insamling av all data de behöver, samt skapa sig en robust datamodell för analys och beslutsfattande. Funnel växer snabbt och har mer än dubblat sin omsättning varje år sedan starten 2015.

Bild på Bertil Englund
Bertil Englund
Konsult, ansvarig för Rekrytering
0703 771 781 LinkedIn
Mobilmeny - stäng
Knapp för att stänga modalfönstret
Kontakta oss