Dataanalytiker för C More och TV4 Play

Bonnier Broadcasting (TV4 och C More) Stockholm

Company

Role

Vill du vara med och bygga morgondagens TV-landskap?

TV4 / C More är just nu mitt inne i den största transformationen sedan reklam-TV kom till Sverige. Användarna lämnar linjär-TV och en ny marknad håller på att växa fram där internationella och inhemska aktörer är med och formar landskapet. Här blir användarna mer aktiva i sitt tittande. De väljer själva när, var och hur de tittar istället för att rätta sig efter en tablå. Detta ställer krav på att tjänsten ska känna användaren och vad den vill ha vid varje givet tillfälle. Det här ställer också krav på oss att förstå behoven från våra användare och hur vi kan tillgodose dem för att bygga en bättre och mer relevant TV-upplevelse, oavsett var användaren befinner sig.

Teamet Trafik & Tjänsteinsikt som består av fyra analytiker är en viktig pusselbit i den här resan och förser organisationen med data och insikter för att optimera användarupplevelsen av TV4 Play och C More. 

Just nu är det en spännande fas där tech-stacken renodlas och går mot ett verktyg för datainsamling av användarbeteende för alla applikationerna och där allting landar i vårt data-warehouse i BigQuery. Detta i kombination med ett enhetligt mätramverk möjliggör mycket spännande analyser av beteende i våra tjänster.

Det är digital transformation på riktigt

Rollen

Teamet letar nu efter en dataanalytiker för området “Innehåll och aktualitet” i de digitala kanalerna. Du kommer jobba med insikter om hur konsumenten påverkas av hur innehållet presenteras i olika kanaler och hur man bäst kan jobba med nyheter som en räckviddsmotor för att nå nya målgrupper. Du är med i hela processen och jobbar nära redaktioner, produktteam och andra analytiker. Kollegorna i analysteamet har olika ansvarsområden, och de jobbar tätt, nyttjar varandras kompetenser och stöttar och lär av varandra.

Du kommer jobba med verktyg som Google BigQuery, Google Data Studio, Google Analytics, Analytics for Firebase, Google Analytics App+Web och Qlik Sense.

Din bakgrund

Du har erfarenhet av dataanalys och jobbar antagligen på en byrå eller inom en större organisation idag. Du trivs i en dynamisk och snabbrörlig företagskultur där du kan testa, bygga, utveckla, genomföra och lära. Du har förmodligen en akademisk utbildning inom statistik, matematiskt statistik eller liknande. Du gillar att leverera insikter som leder till förändring i verksamheten och har en stark vilja av att utvecklas i ditt kunnande.

Du har säkert

  • Goda kunskaper inom SQL
  • Vana att jobba tvärfunktionellt med olika stakeholders
  • Erfarenhet av Googles produkter för spårning, analys och optimering är ett plus, men inte ett krav
  • Erfarenhet av programmering, Python och/eller R är meriterande

Bild på Anna Lagerborg
Anna Lagerborg
Executive Search and Business Development
0722 483 540 LinkedIn
Mobilmeny - stäng
Knapp för att stänga modalfönstret
Kontakta oss