Digital Analytiker

SEB Stockholm

Company

Role

Vill du vara med och skapa nya insikter kring kunders beteende tvärsöver digitala och analoga kanaler? Drivs du av att dra slutsatser ur stora dataset? Gillar du att prata om fördelarna med det senaste inom digital analys? Då kan det här vara rätt utmaning för dig! 

Som Digital Analytiker i SEB:s enhet Customer Insight & Experience får du en central roll i SEB:s fortsatta arbete i att förstå och förbättra för sina kunder. 

Rollen

Ditt primära arbete kommer vara att löpande följa upp det digitala säljflödet i syfte att optimera ny-, cross- och merförsäljning samt att bistå med diverse analyser för ökad förståelse av C&PC (Corporate & Private Customers) kunders digitala beteende i inloggade kanaler – webb och mobilt.

Du kommer vara en del av Customer Insight Analytics-teamet som bedriver kvantitativ analys. Den absoluta majoriteten av våra kunddialoger sker idag på digitala ytor varför ditt arbete med att ta fram kundinsikter i dessa kanaler är viktigt. Tillsammans med övriga analytiker i teamet förväntas du hjälpa till att öka användningen av data från våra digitala kanaler som en naturlig del av kundanalysen.

Din roll kommer stödja hela divisionen med en högre generell förståelse för kunders agerande online. Du kommer vara divisionens specialist inom digital analys och bygga upp ett brett nätverk internt och över tid få en mycket bred förståelse för hela bankens affär. Du kommer arbeta i optimeringsteam tillsammans med andra specialister och bidra till att höja den digitala kompetensnivån som resulterar i bättre digitala erbjudanden till kunderna.

Vi vill öka förståelsen för våra kunders digitala beteende

Kvalifikationer

Du har flerårig erfarenhet av arbete med webbanalys, gärna från andra branscher, och god vana att tolka digital data samt att visualisera dina analyser i rapporter och dashboards. Du är nyfiken och proaktiv. Du är bra på att upptäcka behov och att göra ad hoc-analyser eller kontinuerliga analyser för att se förändring över tid samt genom att testa olika hypoteser.

Vi tror också att du har akademisk utbildning och goda kunskaper i svenska och engelska. Du har säkert jobbat med stora datamängder i analytiskt syfte och praktiska tillämpningar i Adobe Analytics eller motsvarande webbanalysverktyg. Du besitter grundläggande förståelse för statistiska verktyg såsom SAS, SPSS eller Python.

Som person gillar du att hålla dig ajour med utvecklingen inom dataanalysområdet och du delar gärna med dig och informerar andra om möjliga tillvägagångssätt eller verktyg.

Bild på Daniel Målberg
Daniel Målberg
Konsult, Head of Design & Creative
+46 723 340 310 LinkedIn
Mobilmeny - stäng
Knapp för att stänga modalfönstret
Kontakta oss