Technical Account Manager till Nordlo

Nordlo Group Stockholm

Company

Role

Vill du bli en del av ett sammansvetsat team, med möjlighet att tillsammans förbättras och utvecklas? Är du strukturerad och ambitiös och vill jobba på ett företag som lyfter sina medarbetare för att lyckas i sin roll? Nu söker Nordlo Kista en Technical Account Manager!

Om rollen

Som Technical Account Manager på Nordlo jobbar du som en del av ett leveransteam tillsammans med en leveransansvarig samt flera tekniker och servicedeskpersonal. Tillsammans arbetar ni mot en eller ett fåtal kunder, med fokus på att underhålla och framförallt utveckla kundens tekniska miljö för att skapa bästa möjliga förutsättningar för kunden att nå sina verksamhetsmål. I rollen är det viktigt att man har förmågan att överblicka hela kundleveransen och samtidigt kunna dyka djupt ner i tekniken.

”växa och utvecklas”

Vad vi erbjuder

Hos oss får du trevliga, vassa kollegor som gillar det vi gör och har kul på jobbet. I koncernen har vi högt uppsatta mål och vi vill vara bäst i branschen på att ta hand om våra medarbetare. Det gör vi genom delaktighet, personligt ansvar, utveckling och en bra teamkänsla. Hos Nordlo får du möjlighet att växa och utvecklas i rollen, med korta beslutsvägar och stor möjlighet att påverka.

Kvalifikationer 

För att arbeta och trivas hos oss tror vi att du behöver:

  • Mer än 5 års erfarenhet av tekniskt arbete av Microsoft-infrastruktur.
  • Gärna dokumenterad kunskap inom SQL/Windows Server
  • Mer än 2 års arbete med tekniskt ansvar av en komplex Microsoft-infrastruktur
  • God förståelse för Activedirectory.
  • God förståelse för ITIL eller motsvarande ramverk.

Nyckelfaktorer för rollen

  • Du är intresserad av att förstå kundens verksamhetsmässiga och tekniska behov
  • Du säkerställer en hög teknisk leveranskvalitet till kunden och ansvarar för att deras tekniska miljö är stabil och fungerar optimalt
  • Du driver teamets löpande arbete med daglig förbättring och med att utveckla kundens IT-miljö i linje med uppsatta mål
  • Du har förmågan att prioritera och delegera arbetsuppgifter
  • Du vägleder kunden och rekommenderar lämplig teknisk utveckling
  • Du för dialog och kan förklara tekniskt komplicerade detaljer på ett för kunden begripligt sätt
  • Du stöttar säljorganisationen med teknisk-, produkt- och verksamhetsdetaljerad information

Om Nordlo

Nordlo är en nybildad koncern som ska bli en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur och digitalisering för såväl nationella som internationella organisationer. Vi är en helhetsleverantör inom IT med fokus på att effektivisera hela kundens verksamhet och har idag drygt 600 medarbetare på ett 30-tal orter i Sverige och Norge samt en omsättning på 1,3 miljarder SEK. Läs mer om oss på nordlo.com.

Mobilmeny - stäng
Knapp för att stänga modalfönstret
Kontakta oss