Company
Role
Vi söker just nu efter en Head of IT Operations till Hydroscand Group som är ett miljardbolag inom tillverknings- och serviceindustrin. Hydroscand är inne i en stark tillväxtfas för att befästa sin marknadsposition och söker nu efter en erfaren Head of IT Operations som vill vara med på en omfattande digitaliseringresa.
Som Head of IT Operations kommer du, tillsammans med ditt team, vara ansvarig för utveckling och förvaltning av Hydroscand Groups IT-tjänster. Dina ansvarsområden kommer bland annat innefatta drift, molntjänster, nätverk och en hel del mjukvara såsom Office 365. Detta innebär operativt och strategiskt arbete där du ansvarar för avtal ut mot leverantörer som ett led i att säkerställa IT-miljöerna för Hydroscand Group.
Hydroscand Group håller just nu på med en omfattande digitalisering i flertalet länder för att skapa bättre förutsättningar för de olika filialerna och i produktförsäljningen ut mot kund. Detta innebär att du i den här rollen kommer få ansvara för flertalet projekt inom IT-infrastruktur på ett internationellt plan och implementera nya driftrutiner.
Head of IT Operations rapporterar direkt till CIO. Då Hydroscand är en internationell organisation tillkommer även en del resor.
Arbetsuppgifter
För att lyckas i rollen tror vi att du har flera års erfarenhet av en ledande roll inom IT Operations, gärna från ett bolag med en decentraliserad organisationsstruktur. Du är en duktig projektledare och har varit med om en omfattande förflyttning från on-prem till cloudlösningar tidigare. Vi ser också att du är en mycket god kommunikatör, både på svenska och engelska. Du trivs bra i sammanhang där du får förklara och förmedla styrkan med bra IT-lösningar utåt mot organisationen.
Kvalifikationer
Hydroscand grundades i Stockholm 1969 och är idag marknadsledande inom slang och ledningskomponenter i Skandinavien. Hydroscand erbjuder prisvärda tjänster och lösningar inom slang, ledningskomponenter på ett 20-tal marknader inom Europa, Asien och Afrika. Med fler än 240 slangservicebutiker, över 140 mobila SlangExpress-enheter och 450 återförsäljare är de alltid strategiskt positionerade för att hjälpa sina kunder. Deras decentraliserade organisation, kundstyrda varuförsörjningskedja och kunniga personal ger dem möjlighet att hjälpa sina kunder snabbt och kostnadseffektivt, oavsett var de befinner sig.