Senior Conversion Rate Optimization (CRO) Specialist

Apoteket Hjärtat Stockholm

Company

Role

Apotek Hjärtat har de senaste åren befunnit sig i en mycket expansiv tillväxtfas där det finns en tydlig målsättning att fortsätta ta marknadsandelar. 

Vår mission är att hjälpa våra kunder till bättre hälsa och större välbefinnande, varje dag. Som marknadsledare, nära samarbete med Min Doktor och en del av ICA Gruppen, gör vi skillnad för väldigt många människor i Sverige och har för ambition att leda, utforska och innovera för att skapa marknadens bästa kunderbjudande. 

På Apotek Hjärtat är vi måna om hur vi skapar resultat och vi bygger vår framgång på Hjärtats värderingar – engagemang, entreprenörskap och enkelhet. Med ca 400 apotek över hela landet, en växande e-handel och en bransch som är mitt uppe i en stor transformation, skapas nya möjligheter och vi söker nu en Senior CRO Specialist till e-handelsgruppen.

Om rollen

Som Senior CRO Specialist kommer initialt att vara mycket ‘handson’, du kommer att arbeta med personalisering, kundupplevelsen och optimering av konvertering. Dina typiska ansvarsområden innebär både ett övergripande strategiskt ansvar samtidigt som du kommer att arbeta aktivt i att genomföra och implementera fungerande optimeringar.

En annan viktig del i denna roll är att kommunicera och förankra resultat med kollegor i angränsande avdelningar. Du blir en viktig person som bygger det digitala erbjudandet med konvertering av vårt e-handelserbjudande och experten på beteenden i de digitala försäljningskanalerna. Det är en ny verksamhet där du kommer att ta ägandeskap för CRO arbetet och har en stor möjlighet att styra din egen och teamets väg framåt.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen, ser vi att du är passionerad, älskar data, siffror och optimering! Du är en problemlösare som får saker gjorda och har ett brinnande intresse för att utveckla kundresan. Med ditt analytiska mindset kommer du att ingå i ett engagerat team med höga ambitioner att skapa en ny verksamhet som ger förutsättningar för ökad tillväxt i det digitala rummet för kunder till Apoteket Hjärtat. För att trivas och lyckas i rollen drivs du av förändring, att skapa nytt och kunna kavla upp ärmarna där det behövs.

Vi ser att du

  • Är väl orienterad inom CRO och har erfarenhet från roller med CRO fokus gärna inom B2C e-handel
  • Väl erfaren av webbanalys, A/B-testning och vågar testa nya lösningar för att lära och utvärdera resultaten
  • God förståelse för UX, SEO, kundresor och personalisering
  • Du har lätt för att presentera analyser och resultat på ett lättillgängligt sätt, både skriftligt och muntligt
  • Du har också längre erfarenhet av Google Analytics och är bekväm med att konfigurera Google Tag Manager

Meriterande

  • Relevant utbildning inom e-handel, datadriven kommunikation, statistik eller datavetenskap.
  • Grundläggande kodningskunskaper i JavaScript, jQuery, HTML och CSS är meriterande
  • Erfarenhet av Apoteksbranchen eller motsvarande

Vad erbjuder Apotek Hjärtat?

Apotek Hjärtat ser en stor potential och tillväxt i online segmentet och satsar nu på att bygga upp en stark, kunnig avdelning inom e-handel som arbetar tvärfunktionellt med marknad och IT. Siktet är inställt på att bli mer datadrivna och öka försäljningen genom att förstå kunderna bättre. På Apotek Hjärtat är vi måna om hur vi skapar resultat och vi bygger vår framgång på Hjärtats värderingar – engagemang, entreprenörskap och enkelhet. Att vi är en del av ICA Gruppen ger både dig och oss unika möjligheter att utvecklas.

Bild på Frippe Stenberg
Frippe Stenberg
Executive Search Consultant
0709 103 500 LinkedIn
Mobilmeny - stäng
Knapp för att stänga modalfönstret
Kontakta oss