Company
Role
Var med och förändra världen tillsammans med SOS Barnbyar.
SOS Barnbyar arbetar i närmare 140 länder för alla barns rätt till en trygg uppväxt. De ger barn och unga förutsättningar att forma sitt liv och bidra till en hållbar framtid för sig själva och sina samhällen. De arbetar förebyggande för att familjer inte ska splittras, ger barn utan omsorg en familj och en plats att kalla hem.
Nu hjälper vi SOS Barnbyar att hitta en Marketing Automation Specialist som kommer att vara nyckelspelare för att nå ut till fler givare. Miljön inom SOS Barnbyar präglas av en vilja att bidra till en bättre värld, samtidigt som man får jobba tillsammans med drivna, kompetenta och prestigelösa kollegor.
I rollen som Marketing Automation Specialist kommer du att vara en nyckelspelare i arbetet att nå ut till fler givare och skapa givarresor. Du kommer samarbeta tätt ihop med CX Managern och ni kommer tillsammans fokusera på att förbättra givarupplevelsen, skapa kundresor i flera kanaler och effektivisera MA-flöden. Givarupplevelsen är av högsta prioritet och marketing automation är en central kanal för SOS Barnbyars tillväxtresa. MA-arbetet har påbörjats och nu behöver de stärka upp arbetet kring identifiering och segmentering av målgrupper, samt hur man bäst personaliserar och kommunicerar för att automatisera arbetet så effektivt som möjligt. Här får du stora möjligheter att snabbt påverka och bygga en struktur för att skapa ett datadrivet arbetssätt.
• Jobba med segmentering av målgrupper
• Bygga, skapa och optimera marketing automation-flöden i olika kanaler
• Ansvara för planering och hantering av marknadsföringskampanjer kopplat till MA
• Sätta upp A/B-tester, kontrollgruppsanalyser, och omvandla resultaten till initiativ och åtgärder
• Säkerställa datakvalitet för uppföljning, analys och aktiviteter
• Tillsammans med affärsägare, CX Manager och andra roller förstå givaren och givarbehoven för att utforma aktiviteter
Vi söker dig som kan din sak inom MA men som också har ett övergripande intresse för affären. Du är nyfiken, framåt och gillar att testa dig fram samtidigt som du har en stark verksamhetsförståelse. Du trivs i en platt organisation där alla är prestigelösa, resultatinriktade och drivs av att skapa effekt och resultat.
• God arbetserfarenhet inom Marketing Automation och har jobbat med flera kanaler som mail, SMS och gärna även TM-bearbetning i MA-resor. SoMe erfarenhet är ett stort plus.
• Erfarenhet av digitala kundresor, utifrån segmentering och målgruppstänk
• Van att tänka ur ett kundperspektiv och jobba med personalisering
• Har lätt för att kommunicera och visualisera idéer
• Goda analytiska färdigheter och har lätt för att tänka hur vi kan omsätta resultat och insikter till actions
På SOS Barnbyar arbetar vi som brinner för barns rättigheter och vill vara med och bidra. För oss är det viktigt att du som kollega känner dig trygg i våra värderingar – Nytänkande, Möjliggörare och Effektskapande. Hos oss kommer du att få ta stort ansvar och vara med och förändra vår insamlingsenhet genom digitalisering och ett starkt kundfokus såväl strategiskt som operativt.
Vi har ett högt medarbetarengagemang och medarbetarnöjdhet som vi tillsammans sätter fokus på och avsätter resurser för. Hos oss är frågor som att skapa rätt förutsättningar för medarbetarskap, inkludering och mångfald viktiga.
Mångfald är ett självklart och naturligt inslag i vår verksamhet och vår rekryteringsprocess genomsyras av det arbetet. Därav kommer Safemind som vi samarbetar med i denna rekrytering presentera alla kandidater helt anonymiserat till oss – utan namn, kön eller ålder.
Vi ser fram emot din ansökan!