COO

Frenda Stockholm

Company

Role

Frenda är ett svenskt produktbolag som utvecklar och levererar en heltäckande SaaS-lösning inom MedTech. Plattformen erbjuder en allt-i-ett lösning bestående av journalsystem, röntgenbildbehandling samt lagring & säkerhetskopiering mot dentalbranschen.

Produkten är mycket uppskattad och är idag marknadsledande i Sverige. Med trygg investering från moderbolaget, lönsamhet och en växande skara kunder är Frenda i en spännande fas för en fortsatt nationell, samt internationell expansion. 

På Frenda arbetar de aktivt med innovation och vidareutveckling med missionen att vara med och driva MedTech branschen framåt. I takt med att bolaget växer, söker vi nu en driven COO som kommer att ha en viktig roll i bolagets fortsatta tillväxt och framgång.

Rollen

Som COO på Frenda kommer du att få ett övergripande ansvar för bolagets operativa funktioner genom hela kundresan. Med ett särskilt fokus på leverans och kundservice som innefattar utrullning och onboarding av nya kunder, kundsupport och utbildning till befintliga kunder. 

Du ansvarar för att leda och samordna dessa funktioner för att säkerställa en pålitlig och proffersionell kundupplevelse. Ditt mål blir att effektivisera, digitalisera och göra det operativa arbetet skalbart för att stötta bolagets fortsatta expansion såväl i Sverige som internationellt.

Rollen innebär ett övergripande ansvar för Frendas operativa funktioner och ett direkt personalansvar för två projektledare samt en chef som har ett team med 17 medarbetare.

Du kommer att:

  • Ansvarig för hela kundresan, mäta samt sätta mål mot en leverans som genererar hög kundnöjdhet
  • Aktivt agera kravställare för Frenda’s produkter med syfte att öka kundnöjdhet och möjliggöra effektivare processer för kundservice, onboarding och utbildning
  • Identifiera och utvärdera förbättringsmöjligheter inom Frenda operativa arbete
  • Utmana och revidera befintliga processer för att säkerställa skalbarhet mot tillväxtmål
  • Implementera effektiva processer och verktyg för att optimera den dagliga verksamheten
  • Leda och utveckla ett högpresterande team inom leverans och kundservice
  • Säkerställa att team medlemmarna har rätt kompetens, motivation och verktyg för att lyckas
  • Planera, bygga organisation, struktur och arbetssätt inklusive projektledningsmetodik för arbete mot nya typer av kunder, exempelvis regioner eller mindre kliniker
  • Sätta strategi för och implementera verksamhetsförändringar i samband med internationalisering
  • Delta aktivt i ledningsgruppen för att bidra till övergripande strategiska beslut
  • Fungera som en kulturbärare och en viktig del av teamet för att främja värderingar och företagskultur

Om dig

Du har erfarenhet av en ledande operativ roll, helst med bakgrund från ett mjukvarubolag eller medtech-branschen. Du har tidigare framgångsrikt lett och utvecklat team, samt visat förmåga att navigera genom tillväxt.

Vidare är du självgående och kan både initiera och driva egna projekt såsom tillsammans med kollegor. Med god kommunikationsförmåga och ett genuint intresse för människor har du förmågan att skapa relationer med interna team och kunder. Som person är du driven och prestigelös och kan hantera både små och stora frågor.

Vidare ser vi att du har:

  • Djupa kunskaper om hur digitalisering och rätt systemstöd kan användas för att skapa effektiva processer
  • Erfarenhet av att implementera processer för att förbättra kundresan samt kundnöjdhet
  • Strategiskt tänkande med förmåga att genomföra förändringar och förbättringar
  • En hög grad av problemlösningsförmåga och flexibilitet för att hantera operativa utmaningar
  • Givet Frenda’s nuvarande storlek behöver du vara en doer som kan hantera och lösa utmaningar genom dina förmågor och insatser
  • Erfarenhet av arbete i ledningsgrupp, styrgrupp eller liknande 
  • Flytande kommunikation i Svenska och Engelska

Meriterande 

  • Erfarenhet av arbete enligt kvalitetsledningssystem och kvalitetsledningsstandarder såsom exempelvis ISO 13485, ISO 27001 och ISO 14001
  • Erfarenhet av projektledning
  • Erfarenhet av att ha arbetat i internationella bolag eller av att tidigare drivit internationell expansion

Mer om Frenda

Frenda grundades år 2013 och har idag 52 engagerade medarbetare med huvudkontor i centrala Stockholm. Kulturen präglas av en familjär och öppen atmosfär med snabba beslutsprocesser. Hos Frenda värdesätter de gemenskap och kontinuerlig utveckling, de satsar på sina medarbetare och skapar möjligheter för var och en att växa och utvecklas inom bolaget.

Mer om erbjudandet

  • Vara del av en spännande expansionsresa
  • Flexibel arbetstid med möjlighet till hybrid-arbete
  • Schyssta villkor via kollektivavtal, såsom tjänstepension, friskvård, sjukförsäkring och rabatterad lunch i en trevlig lunchmatsal
  • Möjlighet till kontinuerlig utveckling och samarbete med människor med många olika bakgrunder

Mobilmeny - stäng
Knapp för att stänga modalfönstret
Kontakta oss